Stížnosti a podněty k naší činnosti
Pokud nejste spokojeni s našimi službami nebo chováním pracovníků, můžete podat stížnost.
Kdo může stížnost podat
- osoba, které je nebo byla poskytována sociální nebo zdravotnická služba (dále jen „uživatel“)
- zákonný zástupce uživatele
- opatrovník nebo podpůrce uživatele
- osoba blízká, nemůže-li stížnost podat uživatel s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřel
- osoba zmocněná uživatelem
- člen domácnosti uživatele oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku
- zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb
(dále jen „stěžovatel“)
Podání stížnosti nesmí být stěžovateli, nebo osobě, které je nebo byla poskytována sociální služba, jíž se stížnost týká, a která není zároveň stěžovatelem, na újmu.
Kdo stížnost vyřizuje
- V případě, že se jedná o stížnosti na poskytování služby, nebo jednání pracovníků poskytovatele, vyřizuje stížnost přímý nadřízený. Pokud stěžovatel vysloveně požádá o prošetření obsahu své stížnosti ředitele, ředitel v rámci šetření stížnosti nejdříve osloví vedoucího služby a požádá jej o vyjádření se k dané věci.
- V případě, že stížnost bude směřovat proti vedoucímu služby, bude stížnost postoupena manažerovi pro sociální nebo zdravotní služby.
- Stížnost směřující proti manažerovi vyřizuje ředitel
- Pokud jde o stížnost na ředitele, řeší tuto stížnost ředitel Diecézní charity v Hradci Králové.
Lhůty
- Stížnost může být stěžovatelem podána ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
- Stížnosti se řeší neodkladně, nejdéle však do 30 dnů ode dne, kdy byla stížnost poskytovateli doručena. Tuto lhůtu může poskytovatel sociálních služeb v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů; o prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je povinen písemně informovat stěžovatele.
Odpověď na stížnost
Je vždy písemná (odeslána doporučeně na poštovní adresu stěžovatele či na jeho e-mailovou adresu) s vyrozuměním o způsobu vyřízení stížnosti (tzn. musí zde být mj. uveden výsledek provedeného šetření a v případě, že je stížnost shledána opodstatněnou i navržené opatření k nápravě, příp. popis jejich realizace).
Odpověď vždy také obsahuje:
- kontakt na MPSV (Ministerstvo práce a sociálních věcí), kam se může stěžovatel obrátit v případě, že nesouhlasí s vyřízením stížnosti poskytovatelem nebo v případě, kdy jeho stížnost nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě. Stěžovatel může požádat ministerstvo ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení jeho stížnosti poskytovatelem nebo od uplynutí stanovené lhůty o prověření vyřízení své stížnosti. V žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
Kontakt:
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
telefon: 950 191 111
email: posta@mpsv.cz - informaci o dalších možnostech podat stížnost na zřizovatele, nebo instituci sledující dodržování lidských práv a základních svobod včetně jejich označení, tj.:
Kontakt:
Biskupství Královéhradecké, Velké náměstí 35/44, 500 01 Hradec Králové
telefon: 495 063 611
email: biskupstvi@bihk.cz - Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno
telefon: 542 542 888
email: podatelna@ochrance.cz
Podání stížnosti
- možno předat kterémukoliv pracovníkovi poskytovatele
- zaslat poštou na adresu: Oblastní charita Polička, Vrchlického 16, 572 01 Polička
- vložit do schránky na stížnosti umístěné ve všech budovách, kde jsou poskytovány naše služby
- elektronicky:
- do datové schránky poskytovatele: ygpva9m
- na e-mailovou adresu: 4gsyQOQh-ekr1W77~bGk9W7r
- Manažer pro sociální služby: pavel.simon@pol.hk.caritas.cz
- Manažer pro zdravotní služby: %mrzR.2h7.prR19cVX~z5-2%65pk87j7%5pJ
- Ředitel: _.GBRWp73knn47agc8m%C%edTaxhTZhaa8FhTj
Obsah stížnosti
- jméno a příjmení stěžovatele;
- kontaktní poštovní adresa stěžovatele;
- podrobný popis stížnosti, tzn. podstatné skutkové okolnosti, které vedly k podání stížnosti
- podpis stěžovatele
- u stížnosti proti postupu při poskytování zdravotních služeb musí být součástí stížnosti:
- identifikace pacienta (jméno, příjmení, rodné číslo nebo datum narození + adresa trvalého pobytu)
- v případě podání stížnosti jinou osobou než pacientem (vyjma zákonného zástupce) písemný souhlas pacienta se šetřením stížnosti, plnou moc bez úředně ověřeného podpisu
Anonymní stížnosti a stížnosti nesplňující výše uvedené náležitosti budou brány pouze jako podnět a nebudou šetřeny ani vyhodnocovány v režimu stížnosti.