Veřejný závazek Občanské poradny
Poslání
Posláním Občanské poradny je naučit občany samostatnosti, odpovědnosti, orientovat je a pomoci jim v situacích, které vnímají jako obtížné a bez cizí pomoci neřešitelné. Ve spolupráci s Asociací občanských poraden je poslání poradny ovlivňovat pozitivním směrem vývoj politiky a sociálních služeb. Poradny upozorňují příslušné státní a místní orgány na nedostatky legislativy a na neřešené problémy občanů.
Principy občanského poradenství
Všeobecnost
Na poradnu se může se svým problémem obrátit každý občan.
Bezplatnost
Občanské poradenství je zásadně bezplatné.
Diskrétnost
Údaje, které se v poradně zjistí od klienta či o klientovi, včetně informace o tom, že poradnu navštívil, nebudou (bez jeho vysloveného souhlasu) předány nikomu mimo OP. Jsou důvěrné. Klient může vystupovat anonymně. Poradce i organizace provozující poradenské služby jsou vázány mlčenlivostí, není-li to v rozporu s platnými právními předpisy ČR.
Nestrannost
Služby Občanské poradny jsou poskytovány všem lidem bez rozdílu rasy, pohlaví, zdravotního postižení, sexuální orientace, sociálního statusu apod. Pomoc a rady jsou poskytovány bez předpojatosti a zaujatosti a bez ovlivnění vlastními názory, politickým a náboženským přesvědčením poradce.
Nezávislost
Občanská poradna poskytuje klientům služby nezávisle na státních nebo jiných organizacích a nezávisle na organizacích, které poradnu finančně podporují nebo dotují.
Cíl
Cílem služby je informovaný uživatel, který dokáže řešit svoji nepříznivou životní situaci sám či s pomocí informací, rad a případně další pomoci poradny a jiných služeb.
Cílem služeb je poskytovat službu bezpečnou a odbornou, která rozvíjí důstojný život uživatelů. Ovlivňovat pozitivním směrem vývoj sociální politiky a sociálních služeb upozorňováním na nedostatky legislativy a na neřešené problémy občanů. Spolupracovat spolu s veřejnou správou na zmírnění těžkosti života lidí.
Poskytované služby
Občanské poradenství je odborné sociální poradenství přispívající k řešení nepříznivých sociálních situací. Je charakteristické způsobem práce s klientem, zplnomocňováním klienta a komplexním přístupem k němu a jeho situaci.
Uživatelům našich služeb zajišťujeme informace, rady a aktivní pomoc.
Poskytujeme poradenství v oblastech
- rodinných a mezilidských vztahů,
- pracovních vztahů,
- bydlení,
- majetkoprávních vztahů,
- sociálního zabezpečení a péče,
- dluhové problematiky,
- spotřebitelské problematiky,
- v dalších oblastech.
V případě potřeby zprostředkováváme kontakt se specializovanými pracovišti a odborníky v regionu.
Podle novely č. 64/2017 Sb., insolvenčního zákona, naše poradna za dlužníky od 1. 7. 2018 nepodává insolvenční návrhy spojené s návrhem na oddlužení. Provádíme poradenství, které spolehlivě poslouží klientovi k přípravě potřebných materiálů k oddlužení.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou všichni občané, kteří se na Občanskou poradnu obrátí a jsou v nepříznivé sociální situaci nebo jim taková situace hrozí, neznají svá práva a povinnosti, dostupné služby nebo nejsou schopni vyjádřit své potřeby a hájit oprávněné zájmy.
Provozní doba (úřední hodiny občanské poradny pro veřejnost)
Polička, Vrchlického 185, 572 01 Polička, tel. 461 723 758
Po 8:00 –12:00, 13:30–16:30
Čt 8:00 –12:00, 13:00 –16:00
Kontaktní místo Litomyšl: Nový kostel, ul. Moravská 1222, 570 01 Litomyšl
Út 13:00 –16:00
Kontaktní místo Bystré: Multifunkční dům, náměstí Na podkově 68, Bystré
St 13:00 –16:00
Personální zajištění služeb
Služby Občanské poradny zajišťují vyškolení poradci.
Ceník služeb
Poskytované poradenské služby jsou bezplatné.
Způsob požádání o službu
Osobně navštívit poradnu v úředních hodinách nebo poradnu telefonicky kontaktovat, zaslat svůj dotaz e-mailem nebo dopisem pracovníkům Občanské poradny.