Od prvního července oficiálně a od dvanáctého srpna prakticky má Oblastní charita Polička v čele nového ředitele. Je jím Mgr. Martin Dvořák z Bystrého. Zkušený matador s šestadvacetiletou praxí v sociální práci a ve vedení lidí přichází z Domova na zámku v Bystrém.

Jak se stane, že otec šesti dětí v pětačtyřiceti letech dostane chuť ke změně a přibrat si odpovědnost ještě za dalších 60 lidí? „Výběrové řízení na ředitele poličské Charity bylo pro mě výzvou, novým startem a příležitostí uplatnit všechno, co jsem se dosud naučil. Vyznávám hodnoty, které Charita reprezentuje a snaží se je praktikovat. Poznal jsem ji už dříve prostřednictvím mé manželky, která před lety pracovala v Charitní ošetřovatelské službě, a také jsem se na společných akcích potkával s pracovníky a klienty AC dílen a Denního stacionáře,“ prozradil nový ředitel.

Připouští, že na uvolněné místo vstupuje s určitou mírou pokory. „Nepřicházím zdejší Charitu přestavovat, ale udržet ji a rozvíjet. Moje práce nyní zahrnuje osm sociálních a jednu zdravotní službu, přičemž s řadou z nich zatím nemám žádnou pracovní zkušenost. Mým úkolem bude je co nejrychleji poznat.“ Jako svůj první úkol si uložil poznat a seznámit se se všemi pracovníky a aspoň zevrubně nahlédnout do chodu jednotlivých středisek. Už teď, druhý den po svém „ostrém startu“, vypozoroval určité odlišnosti oproti předchozímu pracovišti. Pestrost sociálních služeb i klientely je zde větší, což ovlivňuje styl vedení.  „Líbí se mi, že každé středisko má velkou autonomii. Vedoucí dostane kompetence a úkoly, za něž je zodpovědný a středisko si řídí hodně samostatně. Řediteli pak skládá ze své práce účty,“ hodnotí první dojmy Dvořák.

A jaký manažerský přístup zvolí? Sám sebe charakterizuje jako člověka, jenž umí naslouchat druhým a vnímat jejich potřeby. Zároveň ví, že dokáže prosadit vizi, o jejíž správnosti se přesvědčil. Při vstupu do Charity ocenil, že zde narazil na spoustu vstřícných lidí, kteří chtějí nejen vykonávat práci, ale hlavně pomáhat lidem. Rozhodně se nepovažuje za autokrata. Lidský akcent, ať směrem ke klientům, nebo k zaměstnancům, bude pro něho zřejmě stěžení. Což je pro charitního ředitele rozhodně dobrý výchozí bod. 

Soutěž: Správa Charity - najdi deset rozdílů...

PŘED                PO

                                30. 6. 2019                                                                  12. 8. 2019